Typography, Advertising, Book Design

[wide]
[/wide] Hardcover: 304 pages
Publisher: Ram Publications (April 1, 1999)
Language: English
ISBN-10: 3721203410
ISBN-13: 978-3721203417
Product Dimensions: 27.9 x 22.2 x 2.5 cm
Release Date: 1999

amazon stock for your reference in UK

amazon stock for your reference in US

amazonでの価格を参考にしたい方はこちら

Max Bill (1908–1994) was a Swiss architect, artist, painter, typeface designer, industrial designer and graphic designer.
Bill was born in Winterthur. After an apprenticeship as a silversmith during 1924-1927, Bill took up studies at the Bauhaus in Dessau under many teachers including Wassily Kandinsky, Paul Klee and Oskar Schlemmer from 1927 to 1929, after which he moved to Zurich.
From 1937 onwards he was a prime mover behind the Allianz group of Swiss artists and in 1944, he became a professor at the school of arts in Zurich.

In 1953, Max Bill, Inge Aicher-Scholl and Otl Aicher founded the Ulm School of Design (German: Hochschule für Gestaltung – HfG Ulm) in Ulm, Germany, a design school initially created in the tradition of the Bauhaus and which later developed a new design education approach integrating art and science. The school is notable for its inclusion of semiotics as a field of study. The school closed in 1968. Faculty and students included: Tomás Maldonado, Otl Aicher, Joseph Albers, Johannes Itten, John Lottes, Walter Zeischegg, and Peter Seitz.


Max Bill (1908–1994)
スイス Winterthur 生まれ

1927年よりバウハウスで学んだ後、30年、フリーのデザイナーとしてチューリヒで独立。建築、工業デザイン、広告などを手掛ける。44年、バーゼル美術館で「具体芸術」展を開き、具体芸術の思想を唱道。49年にはスイス工作連邦の依頼で、バーゼル見本市に「グーテ・フォルム」展を組織。50年、ウルム造形大学創立のためのカリキュラムの立案から校舎の設計までを引き受け、初代学長になる。57年、チューリッヒにアトリエを再開。具体芸術の活動を通して絵画、彫刻をはじめ、生活用品、建築、都市に及ぶ多様な造形活動の統合による環境造形を実践。67年から74年にかけて、ハンブルク造形大学で環境デザインの教授を務める。71年、スイス連邦会議に選出される。
20世紀のポスターより参照

Post Your Thoughts

このサイトはスパムを低減するために Akismet を使っています。コメントデータの処理方法の詳細はこちらをご覧ください