Typo Mundus 20

Hardcover: 188 pages
Publisher: Studio Vista; Reinhold; Otto Maier Verlag
Language: English German French
ISBN-10: –
ISBN-13: –
Product Dimensions: 29 x 22 cm
Release Date: 1966
Price: $80 USD (¥8,000 JPY)
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In October, 1963 The international Center for the Typography graphic Arts made a competition for a world exhibition of the most significant typography of the twentieth century. There were 12 excellent typographer judges. The judges were Horst Erich Wolter, Anton Stankowski, Herman Zapf from Germany; Hans Neuburg, Max Calfisch from Switzerland; Olle Eksell from Sweden; Louis Dorfsman from USA; Clair Dair from Canada; Piet Zwart from Netherlands; Roger Excoffon from France; Hiromu Hara from Japan; and Oldrich Hlavsa from Czechoslovakia. Each work were judged based on the beauty, aesthetic, appeal, form, and excellence of typographic artistry.

There were almost 10.000 entries submitted for Type Mondus but only 612 entries were selected. Unfortunately, 77 of the works accidentally destroyed after judging and couldn’t be replaced in time. There were very valuable examples of typography designs. It starts with the example of judges work and divided into categories; books, book jackets, catalogs, reports, magazines, newspapers, printing for commerce, posters, advertisements, packaging, record covers, experimental, typography in architecture, signs and symbols, motion picture and television, special occasions, lettering and calligraphy and miscellaneous typography. This book is a very valuable reference for different kind of typography treatment.
text via thinking form

1963年10月、The international Center for the Typography graphic Artsは、20世紀の最も重要なタイポグラフィの世界展示会のコンテストを行いました。12人の審査員にはHorst Erich Wolter、Anton Stankowski、Herman Zapf、スイス出身のHans Neuburg、 Max Calfisch、スウェーデン出身のOlle Eksell。米国出身のLouis Dorfsman。カナダからのClair Dair、オランダのPiet Zwart。フランス出身のRoger Excoffon。日本出身の原弘。チェコスロバキアからのOldrich Hlavsa。各作品は、活版印刷の芸術性の美しさ、美学、魅力、形、および卓越性に基づいて判断されました。

Type Mondusには約10.000のエントリが送信されましたが、612のエントリのみが選択されました。残念ながら、77の作品が審査後に誤って破損が起こり、会期に間に合いませんでした。書籍、ブックジャケット、カタログ、レポート、雑誌、新聞、商業印刷、ポスター、広告、パッケージング、レコードカバー、実験、建築のタイポグラフィ、サインとシンボル、映画とテレビ、特別な機会、レタリングと書道、その他のタイポグラフィ。20世紀半ばのあらゆる種類のタイポグラフィ作品が見られる本書は非常に貴重な参考文献です。

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