Lawrence Weiner Books 1968-1989

Hardcover: 205 pages
Publisher: Verlag der Buchhandlung Walther Konig
Language: English, French, German
Release Date: 1989
ISBN-10: 3883751111
ISBN-13: 978-3883751115
Product Dimensions: 28.5 x 21.6 x 1.7 cm
Price: $220 USD (¥22,000 JPY)
Free Worldwide Shipment from Tokyo
Condition: good (Pre-owned)




日本国内の方は下のボタンからご購入いただけます。
コンディション: 良い(表面にうっすらとした擦れ、ヤケがありますが良い状態です。)


*国内のみゆうパック発送にて送料無料となります
銀行振込をご希望される方はこちらに直接ご連絡いただけるようお願いいたします。
info@page-spread.com

Lawrence Weiner is an American artist and an integral figure of the Conceptual Art movement of the 1960s alongside Sol Lewitt, Joseph Kosuth, and Robert Barry. Best known for his text-based work, Weiner creates subversive installations that alter an existing space or environment. His early piece Declaration of Intent (1968), created during the heyday of Abstract Expressionism, brings a wry criticism of the nature of art by creating a list of simplistic written terminology. One such line, “The piece may be fabricated,” addresses whether the imagined gesture or actual creation of a work have any hierarchal difference in regard to the assessment of art. Born on February 10, 1942 in the Bronx, NY, he went on to briefly study at Hunter College in New York before dropping out and traveling the country. Weiner was the subject of the retrospective at the Museum of Contemporary Art in Los Angeles and the Whitney Museum of American Art in New York from 2007–2008. Today, his works are in the collections of the Art Institute of Chicago, the Solomon R. Guggenheim Museum in New York, the National Gallery of Art in Washington, D.C., the Centre Georges Pompidou in Paris, and the Tate Gallery in London, among others. Weiner lives and works in New York, NY.

ローレンス・ウェイナー(Lawrence Weiner, 1942年2月10日 − )は、アメリカ合衆国の著名なコンセプチュアル・アーティスト。自分の芸術を「インフォメーション」と称し、1968年、法律用語を使って自分の芸術の意図を宣言したことが有名である。
芸術家が作品を作るかもしれない。
The artist may construct the piece.
作品が(受け手によって)完成されるかもしれない。
The piece may be fabricated.
作品は具体化される必要がない。
これらは等しく、かつ芸術家の意図と一致しているので、価値をめぐる決定は受け手の役にあるとき受け手に任される。
The piece need not built.
Each being equal and consistent with the intent of the artist the decision as to condition rests with the receiver upon the occasion of receivership.

Post Your Thoughts

このサイトはスパムを低減するために Akismet を使っています。コメントデータの処理方法の詳細はこちらをご覧ください