Herb Lubalin: Art Director, Graphic Designer and Typographer

Hardcover: 184 pages
Publisher: Amshow & Archive; First Edition edition (April 1985)
Language: English
ISBN-10: 0931144280
ISBN-13: 978-0931144288
Product Dimensions: 30.5 x 23.4 x 2.3 cm
Release Date: 1988
Price: sold

Herb Lubalin 1918-1981
American graphic designer. He collaborated with Ralph Ginzburg on three of Ginzburg’s magazines: Eros, Fact, and Avant Garde, and was responsible for the creative visual beauty of these publications. He designed a typeface, ITC Avant Garde, for the last of these; this font could be described as a reproduction of art-deco, and is seen in logos created in the 1990s and 2000s.

Herb Lubalin entered Cooper Union at the age of seventeen, and quickly became entranced by the possibilities presented by typography as a communicative implement. Gertrude Snyder notes that during this period Lubalin was particularly struck by the differences in interpretation one could impose by changing from one typeface to another, always “fascinated by the look and sound of words (as he) expanded their message with typographic impact.” After graduating in 1939, Lubalin had a difficult time finding work; he was fired from his job at a display firm after requesting a two dollar raise on his weekly salary, up from a paltry eight (around USD100 in 2006 currency). Lubalin would eventually land at Reiss Advertising, and later worked for Sudler & Hennessey, where he practiced his considerable skills and attracted an array of design, typographic and photographic talent that included George Lois, Art Kane and John Pistilli. He served with Sudler for twenty years before leaving to start his own firm, Herb Lubalin, Inc., in 1964 .
via wiki

グラフィックデザイナー、タイポグラファー(書体デザイナー)。ラルフ・ギンズバーグと共同でエロス誌(Eros)、ファクト誌(Fact)、アヴァンギャルド誌(Avant Garde)などの雑誌を手掛け、雑誌のクリエイティブ面やデザイン面を担っていた。アヴァンギャルド誌のための書体であるITCアヴァンギャルド(ITC Avant Garde)をデザインした。この個性的なフォントはアール・デコのポストモダン的解釈であると称され、1990年代から2000年代にかけてのロゴデザインなどに影響が見受けられる。
via wiki

ルバリンは、ユダヤ系移民の両親(父はロシア系出身の音楽家、母はドイツ出身の歌手であった)のもと双子の弟として生まれ、ブルックリン南岸の海辺の待ちで幼少期を過ごした。兄と同様に色盲で、左利きで極めて寡黙な性格な持ち主だった。1939年に美術学校であるクーパーユニオンを卒業したルバリンは、いくつかの小さな広告会社や出版社などでデザイナーとしてのキャリアをスタートした。その後、1945年に製薬業界の広告を主に手掛けていたサドラー&ヘネシー社のアートディレクター、クリエイティブディレクター兼副社長に就任、また52年には同社のデザイン組織、サドラー、ヘネシー&ルバリン社のパートナーとなり、広告界における独自の地位を認められることになった。64年にはさらなる自由な活動を志向してハーブ・ルバリン社を設立し、それ以降は広告の仕事に見切りをつけて、エディトリアル、ポスター、広告、ロゴタイプ、書体のデザインと流通・販売など多方面に才能を発揮して、タイポグラフィの天才と称されるにまでに至る。
idea 329より参照

Post Your Thoughts

このサイトはスパムを低減するために Akismet を使っています。コメントデータの処理方法の詳細はこちらをご覧ください