Max Bill neue werke / recent works

Hardcover: 56 pages
Publisher: Marlborough Galleries
Language: German English
ISBN-10: –
ISBN-13: –
Product Dimensions: 29.5 x 21 x 0.6 cm
Release Date: 1972

amazon stock for your reference in UK

amazon stock for your reference in US

Max Bill

max bill is rightly regarded as the founder of a systematic and logical school of art within the category he designates as concrete art. he studied at the bauhaus in dessau before he was ‘twenty, and at twenty-four he was a member of the legendary parisian group abstraction-creation. today his works are to be found in over fifty public collections and museums in europe, north and south america and japan. of his over 130 one-man exhibitions, a third have taken place in Switzerland, the others in the rest of europe and overseas. many of them have been general exhibitions of his oeuvre.
max bill was a founder and first rector of the hochschule fi’lr gestaltung (graduate school of design) in ulm. from 1967 to 1974 he was professor of environmental design at the state institute of fine arts (staatliche hochschule fiir bildende ki’mste) in hamburg.
his many distinctions include the 1949 kandinsky prize, the international grand prix for sculpture at the biennale of sao paulo in 1951 and the art prize of the city of zurich in 1968. max bill is an honorary fellow of the american institute of architects, member of the academy of arts in berlin, and nonresident member of the academy of sciences, literature and the fine arts, honorary advisor of the international association of art, iaa (unesco).
his public service record includes eight years on the communal council of zurich, eight years on the swiss federal art commission and four years as a member of the swiss national council.
this monograph ist the first comprehensive survey of the work of max bill from its beginnings to the present.

abc edition zurich
1972年にzurichのMarlborough GalleriesでのMax Billエキシビションのカタログです。


Max BIll
1908年、スイス・ヴィンタートウール生まれ。1994年没。マックス・ビルの名前は、コンクリートアートや環境デザインと結びつくことが多いが、彼はいわば多方面で活躍したスイス人「ユニバーサル・クリエーター」だ。1924年から1927年にかけてチューリッヒで彫金の修行をし、その後、バウハウスでカンディンスキーやクレーのもとで学ぶ。1929年以降、画家、彫刻家、グラフィックアーティスト、建築家、そして後には工業デザイナーの顔ももつことになるが、当初は画家としての活動がメインだった。この時期の幾何学的且つ抽象的な作品の一つとして、「一つのテーマに対する15のバリエーション」(1935-1938年)がある。バウハウスの精神を継ぐべく、ウルム造形大学設立にも尽力した。彼の言葉を引用する。「アートはかなりの部分、数学的思考によって作ることができると考える。私は数学を数字と記号のみを使った科学とみなすが、一方、アートは美の研究あるいは理論である美学を扱う、美に対する心理的反応であると思う。即ち、(アートは)数学のアンチテーゼなのだ」現代美術の主要コレクションにマックス・ビルの作品は欠かせない。
via metrocs

Post Your Thoughts

このサイトはスパムを低減するために Akismet を使っています。コメントデータの処理方法の詳細はこちらをご覧ください