Schweizer Grafiker

Hardcover: 274 pages
Publisher: Verlag Käser Presse
Language: German
ISBN-10: ‎ –
ISBN-13: ‎ –
Product Dimensions: 27.5 x 22 cm
Release Date: 1960
Price: sold

Cover Design: Siegfried Odermatt
Introduction: Kurt Wirth

Just in time for the fiftieth anniversary of the founding of the Hochschule für Gestaltung (School of Design, known as the HfG) in Ulm in 1953, this publication honors the pioneering work of its founding members Inge Scholl, Otl Aicher, and Max Bill. Founded on an antifascist impulse, the HfG encouraged the development of a democratic consciousness which was to influence design in general. Products were meant to be as long lived and functional as possible, acceptable with respect to social and ecological criteria, and to take into account changing political conditions and production technologies. The school’s pedagogical concept, the so-called Ulm model, was characterized by a new system- oriented design methodology and the encouragement of interdisciplinary teamwork. The Ulm School of Design played a decisive role in establishing the idea of the professional “designer” in the form still valid today, and many designers who graduated from the HfG before its closure in 1968 are still teaching design-related subjects, thus carrying on the specific fundamental principles that empowered the HfG. Examples from design schools in Asia, North and South America, and India illustrate the effects of the design methods developed at Ulm.

スイスのグラフィックアーティスト連合(V.S.G.-Verband Schweizerischer Graphiker)は1938年に設立されました。1943年にメンバーはチューリッヒクンストゲヴェルベ博物館で作品を展示しました。スイスのグラフィックデザインと「スイススタイル」は、モダニズムの歴史において重要な要素です。 1920年代から30年代にかけて、スイスの産業、特に製薬や機械工学に伝統的に関連するスキルは、広告や技術文献を作成した国のグラフィックデザイナーのスキルと一致していました。これらの先駆的なグラフィックアーティストは、デザインを工業生産の一部と見なし、匿名で客観的なビジュアルコミュニケーションを探しました。彼らはイラストよりも写真画像を選び、本のためにデザインされたものよりも工業的に見える書体を選びました。

このVSGメンバー名簿は、1950年代のスイスのグラフィックデザインに興味のある人にとって貴重な情報源です。

Post Your Thoughts

このサイトはスパムを低減するために Akismet を使っています。コメントデータの処理方法の詳細はこちらをご覧ください