A5/07: Rolf Müller Stories, Systems, Marks

Paperback: 128 pages
Publisher: Lars Müller Publishers
Language: English German
ISBN-10: 9783037784143
ISBN-13: 978-3037784143
Product Dimensions: 14.7 x 1 x 21.1 cm
Release Date: 2013
Price: $60 USD (¥6,600 JPY)
Free Worldwide Shipment from Tokyo
Condition: New

Author: Jens Muller




日本国内の方は下のボタンからご購入いただけます。
コンディション: シールド状態新品


*国内のみ クリックポスト発送にて送料無料となります
銀行振込をご希望される方はこちらに直接ご連絡いただけるようお願いいたします。
info@page-spread.com

こちらのSTORES.JPでも送料無料で購入できます。

This book is the first monograph dedicated to the designer Rolf Müller who is known above all for his design of the visual identity of the Munich Olympic Games in 1972. Shortly after graduating from the famous Ulm School of Design, his former professor Otl Aicher entrusted him with this work, which set new standards in international design. In parallel, he established his design firm Büro Rolf Müller in Munich. On the basis of selected projects, the book attempts to retrace the mentality and methods of his design: For nearly four decades, the firm developed corporate identities, books, magazines and signage systems at the highest level. The firm’s projects include the visual identity of the City of Leverkusen, forged over several decades, and the magazine HQ High Quality for the company Heidelberger Druckmaschinen, of which 39 issues were published. As a storyteller and system designer, Rolf Müller has left a mark on international design history with his work. His stance has had a decisive impact in shaping the way in which today’s communications designers view their profession.

1972 年のミュンヘン オリンピックのビジュアル アイデンティティのデザインで特に知られているデザイナー、ロルフ ミュラーに捧げられた最初の単行本です。有名なウルム美術学校を卒業して間もなく、彼の元教授オトル アイヒャーから彼に託されました。 この作品は、国際的なデザインの新たな基準を打ち立てました。 並行して、ミュンヘンにデザイン会社ビューロ・ロルフ・ミュラーを設立しました。 この本は、選ばれたプロジェクトに基づいて、彼のデザインの考え方と手法をたどろうとしています。同社は 40 年近くにわたり、コーポレート アイデンティティ、書籍、雑誌、看板システムを最高レベルで開発してきました。 同社のプロジェクトには、数十年にわたって築き上げてきたレバークーゼン市のビジュアル・アイデンティティや、ハイデルベルガー・ドリュックマシーネン社の雑誌「HQ High Quality」(39 号が発行)などが含まれます。 ロルフ・ミュラーはストーリーテラー兼システムデザイナーとして、その作品で国際デザイン史に足跡を残しました。 彼のスタンスは、今日のコミュニケーションデザイナーの職業に対する見方を形作る上で決定的な影響を与えました。

Post Your Thoughts

このサイトはスパムを低減するために Akismet を使っています。コメントデータの処理方法の詳細はこちらをご覧ください