The boundary between architecture and sculpture
Although architecture and sculpture are two quite separate domains,
treatment space may at times be confused with treatment of volume.
In other words: to the untrained eye a sculpture may appear as miniature architecture and works of architecture as enlarged sculptural works.
In fact the latter is almost always the case with the usual classical architecture where the modulation of masses, bodies (volumes),
were predominant.
Space creation in our time changes, however, the old meaning of architecture.
The following explanation will clarify this with a greater exactness.
If the side wall of a volume (clearly circumscribed body) are scattered in different directions, spacial pattern, spacial relationships originate.
This fact is the best guide for a judgement about new and pseudo-modern architecture.
The latter shows only volume articulation in comparison with the rich space articulation of an architecture of truly new spirit.
Volume and Space relationships.
If the side wall of a volume are scattered in different directions, spatial relationships originate.
This information is originated from the The New Vision by Laszlo Moholy-Nagy in part.
It’s strongly recommended that if you will read a The New Vision thoroughly, you are able to understand with this information on a more than superficial level.
建築と彫刻の境界線
建築と彫刻は、2つの全く別の領域ですが、
扱う領域は、常に立体物の扱うということにおいては混同される部分もあります。
言い換えれば、
素人には、彫刻がミニチュアの建築構造物のようで、それを拡大したものが建築に見えるという考えもあるかもしれません。
一方においては、時代の移り変わりの中で、新しい空間の創造するということも建築という考えもあれば、いわゆる従来の建築もあります。
以下のことを考えるとことでより建築というものを深く理解することができます。
立体物の側壁が異なる方向に散乱されている場合は、新しい空間関係が生まれます。
このことは、新しい擬似的な建築についての判断のために非常に重要な考え方で、
全く新しい精神の広い意味での空間演出と比較して、いわゆる立体空間についてのことです。
ボリュームと空間の関係
ボリュームの側壁が異なる方向に散乱されている場合は、空間的な関係が生まれます。
各壁面が四散すれば、たしかに面と面との間に空隙が生まれ、
面の閉(プラス)の開(マイナス)による新しい空間の諸関係が成立する。
このコンテンツはThe New Vision by Laszlo Moholy-Nagyと円 と 四角 解説 向井周太郎 構成 松田行正から一部引用したものです。
次のことをお勧めします、もしあなたがThe New Visionと円 と 四角を熟読すると、このコンテンツを表面的なレベルより深く理解することができます。