Total Design – The Eighties

[wide]
[/wide] Paperback: 68 pages
Publisher: Total Design
Language: Dutch English
ISBN-10: 9066110023
ISBN-13: –
Product Dimensions: 26 x 27.1 x 0.5 cm
Release Date: 1989

Designers:
Jelle van der Toorn Vrijthoff
Frans Lieshout

In 1963, he was one of the founders of the design studio Total Design (currently named Total Identity). From 1964 onwards, Crouwel was responsible for the design of the posters, catalogues and exhibitions of the Stedelijk Museum in Amsterdam. In 1967 he designed the typeface New Alphabet, a design that embraces the limitations of the cathode ray tube technology used by early data display screens and phototypesetting equipment and thus only contains horizontal and vertical strokes. Other typefaces from his hand are Fodor and Gridnik. In 1970 he designed the Dutch pavilion for Expo ’70 (Osaka, Japan). A design of Crouwel that is well known in the Netherlands is that of the Number Postage Stamps for the Dutch PTT (in circulation from 1976–2002).
In the years Crouwel was working for Total Design, he designed many geometric word marks, one of which is the wordmark for the Rabobank, designed in 1973. The lettershapes have been influenced by the fact that the wordmark had to be used as a 3D light box. After the 3D application was finalized, the 2D design for print was adapted from it.

1963年、ウィム・クロウェル (Wim Crouwel)はベンノ・ヴィッシング (Benno Wissing)、フリゾ・クラマー (Friso Kramer)、ポール・シュヴァルツ(Paul Schwarz)およびディック・シュヴァルツ(Dick Schwarz)とともにデザイン事務所Total Designを立ち上げる。この事務所は多くの大企業を相手にコーポーレート・アイデンティティやサインシステムのデザインを行い、設立以来数十年間、オランダのグラフィックデザイン界に多大な影響を与え続けている。クライアントにはポスターやカタログのデザインを手がけているアムステルダム市立美術館(Stedelijk Museum Amsterdam)などの一級の文化施設も含まれる。同事務所はグラフィックデザイナーの教育の場としてもオランダのみならず欧州中から高い評価を受けている。

Post Your Thoughts

このサイトはスパムを低減するために Akismet を使っています。コメントデータの処理方法の詳細はこちらをご覧ください