By rhythm we mean a controlled movement or a regular, form-producing interchange. The rhythm of a typographical work arises from the uniformly articulated counterplay of printed with unprinted areas, of form with counter-form, of large with small, light with dark, etc.
The repeated sequence in typography, for example the constant construction of chapters in a book or emphasis on a recurring character in a poster, forms a rhythm which can be defined in figures.
These are some examples of rhythmical sequences of figures:
1212121212…
1414141414…
122112211221…
144114411441…
123123123123…
124124124124…
124812481248…
12488421 1 2488421 358358358358…
etc.
This information is originated from the Basic Typography: Design With Letters.by Ruedi Rüegg in part.
It’s strongly recommended that if you will read a Basic Typography: Design With Letters. thoroughly, you are able to understand with this information on a more than superficial level.
制御された動きや規則によるリズムによって、
形成されたものは変化します。タイポグラフィによって生まれるリズムは、プリントされている部分、されていない部分、大きな文字、小さな文字、明るい部分や暗い部分を生み出します。
タイポグラフィにおいては、ポスターにおける文字や、本の中のセンテンスの構成のように、繰り返される秩序を数字によって決めることができる。
これらは、リズミカルな繰り返しの例である。
1212121212…
1414141414…
122112211221…
144114411441…
123123123123…
124124124124…
124812481248…
12488421 1 2488421 358358358358…
etc.
このコンテンツはRuedi Rüegg著によるBasic Typography: Design With Letters.から一部引用したものです。
次のことをお勧めします、もしあなたがBasic Typography: Design With Letters.を熟読すると、このコンテンツを表面的なレベルより深く理解することができます。