idea 24 : Pharmaceutical Advertising Design

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[/wide] Paperback: 92 pages
Publisher: Seibundo Shinkosha
Language: Japanese English
ASIN: –
Product Dimensions: 29.7 x 21 x 0.5 cm
Release Date: 1957

cover design: Jürg Hamburger

J. R. Geigy A. G. [Basel] E. Merck Pharmaceutical Co.
Sankyo Co. [Japan] Takeda Pharmaceutical Co. [Japan] Shionogi & Co. [Japan] Yamanouchi Pharmaceutical Co. [Japan] Sumitomo Chemical Industry Co. [Japan] Upjohn, Co. [U.S.A.] Dompe Pharmaceutical Co.
Jan le Witt
Tokai District Designers
Karl Gerstner, Enzo Rösli, Max Schmid, Andreas His, Jürg Hamburger
Fischer-Nosbish, Erich Buchegger
Brief History of Japanese Commercial Arts Vol. 8 A. Yamana
Experiment on Emphatic Presentation of Brand E. Kawasaki
Ihei Kimura: Started as a Commercial Photographer H. Ohta
Steel Skeleton in Modern Mood S. Imatake
It’s a Contest, Game, Catalog, Ad; All in One Printer’s Ink
Local News
Editor’s Note T. Miyayama

PUBLICITY OF GEIGY’A.G.

An art director is admittedly a creative man and an idea man who gives his own idea on advertising art to other artists, directs him to write it, and proves his own personahty well reflected on the final printed sheet. However, there are many times when a campaign can be brought to a success by an intensive work of an individual artist who constitutes a part of publicity department. Not that the individual function represents a well-organized team Work, but by this it is meant that the integration of a team Work often brings forth an order and this order gives the individual an environment where he can develop his personality freely and widely.

The most important function of the publicity staffs is, firstly, how they can create a visual structure, and secondly, how well they understand the company’s sales policy. Broader publicity campaign can be made possible only when they conduct it on such planning that they prepare more ideal and persuasive advertising and that they give end users an appropriate explanation and make them known well about their products.

The planned publicity like this is more educational. Of course, the visual beauty from the standpoint of formative art helps enhance the sales volume but it is not everything to make the products saleable. What’s more important here is the serious problems of how to cut down the cost and how to gain larger volume both on production and sales levels, and for this purpose every department of the organization, not t0 say of the local publicity department and even agency, must be pulled together for an overall cooperation. Accordingly, the advertising art should reñect the opinions of every cooperative concern and it should, by no means, be the one that pleases only the invididual artist Who makes it. lt must be more functional, more objective.

The publicity department that requires a versatile talent of artists must go in concert with company’s policies and perform them most effectively. Every sales message or story represents the company’s characteristics, sales policy, and feature of the product. Therefore, even the slightest ambiguous point must not be overlooked.
Traditional visual impact of Geigy advertising cultivated by the full cooperation of R. Rudin and Max Schmid is a great asset for the company more than it can evaluate.

It is firmly convinced that such design policy will play a greater role in the company’s future campaign. Apparently, it is a product of publicityconscious effort of the Geigy artists but now it became more than a driving
force for the promotion of enterpŕise. It is even a contribution to the
culture of modern society.

ガイギー製薬会社の宣伝

アートディレクターは、自分でデザインを創作したり、或いはアイデアだけを与えて、デザイナーに製作させ、彼自身の創作方針や性格を、十分に作品の上に実証することである。
商社のデザイン部の活潑な宣伝活動が、その中の個人のデザイナーの新鮮な作品によって、多いに強められる場合が多い。それは、個人の単独の作品がチームの活動を代表するのではなく、むしろ、チームの確率によって、そこに明確な秩序ができ、それに従って個性を、多方面に伸ばし得る環境が与えられるからである。
このような宣伝部のスタッフが担当する最も重要なことがらは、第一に造形上の問題、つまり視覚的特徴である。第二に経営者の販売に対する倫理的な考え方、即ち経営政策の理解である。
造形的にすぐれ、視覚的にも魅力があり、さらに購買欲をそそる説得力を持つ理想的な宣伝活動を広範囲に展開するためには、先ず販売者が商品についての適切な説明を与え、その商品を十分に理解させる責任がある。
このような計画的な宣伝活動は、教化的であり、造形的な美しさは、消費者に対して利益を与えることは言うまでもない。だから広い範囲にわたって販売の成功をもたらすことも可能になってくる。
商品を向上させるためには、コストを如何に切り下げるかの製造計画と、大量に消費させるための販売計画が必要で、そのためには各部門の密接な提携、地方宣伝部、代理的な総合協力が事業遂行の基礎とも言えよう。また宣伝美術はデザイナー個人の独善的な嗜味や個性を排し、常に機能的で、しかも客観的に広く関係各部の意向を総合して製作されねばならない。
多方面な才能を要求される宣伝部の性格は、すべて会社の方針と一致して、しかも有効適切に用いられるべきで、一製品の宣伝文章にしても、すべて会社の性格、実績、特徴を表現するものである。だからどんなに些細なことがらも、不明確な点には十分な検討が加えられねばならない。
宣伝部長 R.Rubin 氏及び製作技術部長 Max Shmid 氏の協力によって培われた伝統や宣伝の視覚的特徴は、会社にとっては評価できないほどの偉大な資産であり、蓄積された資本であると考えられる。
このようなデザイン・ポリシーは、将来の宣伝活動にとっても、最も重要な役割を果すものと信ぜられるし、またこのような宣伝活動は、社会を啓蒙するPR活動とも考えられよう。
要するに、このような宣伝活動は、企業を推進する原動力であると共に、近代社会文化への貢献でもある。
本文より引用

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